Arlas nye design gør mig glad

Da jeg første gang så Arlas nye designlinie blev jeg i godt humør. Bogstaveligt talt. Jeg tog mig selv i at få en sådan lidt umærkelig ahh-fornemmelse og trække lidt på smilebåndet.

Arla Foods nye designlinie

Det er f….. lang tid siden, at et design – og specielt et webdesign – har skilt sig ud og ligefrem har affødt en positiv reaktion hos mig (se eks. mit hertesuk, da Sterling holdt op med at elske mig).

Farverne, formerne, udtrykket, det nye logo – jeg synes det hele spiller fantastisk godt sammen og underbygger deres forsøg på at fremtræde mere naturlig og imødekommende.

Der er en verden til forskel fra den gamle designlinie, der var… tja, rødt på den lidt vrede måde:

Arlas gamle design

Det er sjældent, der uddeles roser her på bloggen. Men jeg synes næsten, at når nogen (vistnok Kunde & Co), har lavet noget, der fungerer så godt – så skal de have en thumbs up. Hermed givet.

Reklamer

5 thoughts on “Arlas nye design gør mig glad”

  1. Hmm – Hannu,

    Buttercups, creamy colour splashes, heart-shaped fields and cuddly cows. Fine billeder… Rammer bredt. Man smiler. Men hvem henvender teksten sig til? Og hvordan bedømmer man hvilke sektioner der er relevante for hvilke målgrupper? På forsiden – i ret prominent position – kan man zoome ind på “dyrevelfærd” – og vupti får man denne smøre serveret:

    “For en malkeko er det vigtigt at malkningen foregår regelmæssigt på bestemte tider – to til tre gange i døgnet. Det er vigtigt for koen at de ansatte på gården har et roligt gemyt, når de passer dyrene. Det er også vigtigt for koen at få klippet sine ”negle” regelmæssigt, det vil sige to til fire gange årligt. […] Koen vil helst bo sammen med mindst en ko-ven, da hun er et udpræget flokdyr. En ko, der går for sig selv i stalden, er ofte et tegn til landmanden om, at koen kan være syg. En ko vil allerhelst være i en flok, hvor hun føler sig tryg.”

    Man smiler stadig(!)

    Og så handler det ellers om NATUR: Tættere på Naturen (TM..?), Closer to Nature (TM – IGEN), “naturlig evolution”, “naturlig udvikling”, “vi skal gøre naturen tilgængelig for alle”, “fra naturen til dig”, “naturen skal være rettesnor for vores virksomhed”…Slightly dizzy now! (Must be all that fresh air…) Jeg måtte opgive at tælle antallet af “natur”-holdige sætninger.

    Til slut tog jeg på den filmiske rundrejse: “Tættere på Naturen” En hysterisk flyvetur med køer der krymper og vokser; mælk der vælter rundt mellem himmel og jord så man bliver helt søsyg og ellers en forvirret blanding af L’Oreal beauty cream images og “cheesy” sommerferie-turistfilm; Norge for krop & sjæl. -And those freaky big flowers coming out of the ground towards the end; the stuff of nightmares… But hey – the whole thing might grow on me!

  2. Hej Lau,
    Tak for din kommentar! Jeg ved godt det ikke ligner mig, men lige præcist i dette tilfælde har jeg overhovedet ikke forholdt mig til, hvilke ord de pakker den nye stil ind i.

    Det var bare en lidt hov!-agtig oplevelse, at det rent æstetiske havde en konkret indvirkning på mig. Og nu er jeg på dybt vand – men jeg har en ide om, at designet rent fysisk fik min hjerne til at fyre et skud belønningsstoffer af, for det var en meget umiddelbar reaktion.

    Efter at have set lidt nærmere på teksten, er jeg enig i dine betragtninger. Ren tekstmæssigt er det for “konstrueret”, for virklighed-skabt-af-reklamebureau-agtigt. Det er ikke særligt elegant… ærgeligt!

  3. Positive, æstetiske “hov-oplevelser” har sandelig også ret. -Det er vel sådan vi forelsker os! Kunne bare ikke dy mig – da det netop slet ikke ligner dig..! Godt at kunne overraske sine læsere :o)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s