Finanskrisen – det nye CO2

Jeg så lige, at FDIH har et kursus de kalder “Google Adwords i finanskrisen”:

fdih-kursus

(Jeg beklager det ubehjælpsomme forsøg på at lave ligner-papir-revet-over effekt)

Jeg kan ikke lade være med at blive en anelse træt i hovedet, når jeg ser sådan noget. Jeg kan næsten høre tankerækken hos den, der har skrevet teksten: “Hmm… hvad er hot lige nu. Hvordan får jeg proppet noget aktualitet ind, hvordan sikrer jeg, at folk læser ann… finanskrise! Dér var den.”

Nå oookay! Så vi propper bare “finanskrise” ind nu, så har vi folks opmærksomhed. Hvis så bare kursets indhold havde et minimum af berøring med overskriften, havde jeg kunnet finde mig i det. Men når det tydeligvist bare er overskriften og første linie, der har fået et twist, synes jeg det er decideret plat.

Men nu skal jeg jo ikke kun kritisere. Jeg bør vel også forsøge at være lidt konstruktiv, så hermed et par variationer over temaet, som det står enhver frit for at benytte:

  • 2007-udgaven: Google Adwords i CO2-krisen
  • Den personlige udgave: Google Adwords i midtvejskrisen
  • Parforholds-udgaven: Google Adwords i 7-års krisen
  • Den kontroversielle: Google Adwords i mellemøstkrisen
  • 70’er-udgaven: Google Adwords i oliekrisen
  • 2001-udgaven: Google Adwords i dot-com krisen
  • Den belgiske: Google Adwords i regeringskrisen

Nu er jeg jo konsulent, så jeg burde have penge for følgende, men da jeg er i godt humør i dag, vil jeg gerne afsløre formlen:

“Google Adwords i _ _ _ _ _ _ _ _-krisen”. Indsæt vilkårligt, aktuelt ord på den stiplede linie.

Reklamer

3 thoughts on “Finanskrisen – det nye CO2”

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s