What we can learn from spaghetti sauce

Konkurrencen om forbrugernes gunst og opmærksomhed er så hård, at der næsten er statsgaranti for fiasko, hvis dit produkt er one-size-fits-all. Hvis ikke produktet har en ægthed, en holdning, en kant, en x-faktor (måtte jo komme) – hvis ikke det formår at få køberen til at tage stilling, så kræver det en ubehagelig stor tegnebog at annoncere sig til successen.

Nedenstående video er en halvgammel sag fra 2004 udgaven af TED konferencen (tjek www.ted.com). Ikke desto mindre, så er det et fantastisk indlæg, der viser potentialet i at bryde vanetænkning inden for produktudvikling og markedsføring.

Hvorfor er det lige, at vi ofte udvikler produkter og markedsfører budskaber, der skal ramme den bredest mulige målgruppe?

Er “appellerer til mange” i virkeligheden ofte lig med “så ligegyldigt, at det ikke skræmmer ret mange væk“?

There is no good mustard or bad mustard, there is no perfect or imperfect mustard. There are only different kinds of mustard that suits different kinds of people. -Malcolm Gladwell i indlægget

Brug 18 minutter på et sjovt, lærerigt og skævt indlæg; du vil ikke fortryde det:

Læs mere om og af Malcolm Gladwell.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s