Sældrab i markedsføringen

Indrømmet, overskriften er nok lige i overkanten. Men i dag sad jeg og kiggede på en film om sældrab på Ekstrabladet web-tv og hvad popper der så op hen over filmen? En annonce for Jobzonen: 

Jobzonen annonce under film om sældrab.

Jobzonen kører for tiden med et heftigt medietryk på tv, print og online. Du kan næsten ikke undgå at lægge mærke til dem, både fordi de er over det hele, og fordi deres meget utraditionelle tv-reklamer er voldsomt “højt-råbende” med diverse dyrelyde, lydeffekter, grimme mennesker osv.

Og det skal nok virke til en vis grad. Ingen tvivl om, at de får noget trafik. Men jeg vil vove den påstand, at i mere end 95 ud af 100 tilfælde, så er den situation, hvori brugeren modtager Jobzonens budskab, ikke relevant nok til at trigge forbrugeren til at søge efter et nyt job eller oprette et CV.

Det kunne være spændende at vide, hvor mange penge Jobzonen har puttet i den nuværende kampagne – og endnu mere spændende, hvor meget de får ud af alle de mange skønne, spildte marketingkroner.

Én ting er i hvert fald sikkert. Når jeg sidder og kigger på sældrab, så er jeg faktisk røvhamrende ligeglad med Jobzonen.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s