Hvor højt skal man råbe for at trænge igennem støjen?

Jeg tror ikke der er mange der er uenige i, at det generelt er blevet mere vanskeligt for virksomheder at trænge igennem med deres budskaber.

Kampen om forbrugernes opmærksomhed er blevet stadig hårdere og svaret fra “de store drenge” er at spille med musklerne – investere i et mere massivt medietryk og i det hele taget råbe så højt, at man ikke kan undgå at høre dem.

Forleden dag krydsede jeg igennem Århus banegård og var nær blevet væltet omkuld af de to kæmpe Nivea-bannere (ca. 4-6 meter høje), du ser her:

Stort Nivea banner på Århus H.

Ingen tvivl om, at jeg lagde mærke til dem. Men er det relevant for mig i situationen? Nej, og det er det heller ikke for de ca. 98% andre, der går igennem hallen, som sløvt kæmper sig hjem fra dagens arbejde og lige nu kun tænker på at hente børn, og om der er mælk i køleskabet osv.

Så, hvor højt skal man så råbe for at trænge igennem støjen? Du kan råbe lige så højt du vil – og det kan også godt være, at du bliver bemærket. Men hvis dit budskab ikke er relevant i den situation, hvor forbrugeren modtager det, så bliver det højst sandsynligt ignoreret.

Reklamer

1 thought on “Hvor højt skal man råbe for at trænge igennem støjen?”

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s